PM#2 - Proje Yönetimine Giriş

PM#2 - Proje Yönetimine Giriş

  Herkese Merhaba.

  Uzun ve yoğun bir haftadan sonra dinlenmek için iyi haftasonları şimdiden :)

  Bir önceki yazımda proje ve operasyon hakkında bilgiler vermiştim. Kafamızda projeye dair bazı bilgiler yer edinmeye başlamıştır umarım. Fazla uzatmadan hemen aldığım notlardan anlatmaya başlayalım.

Nedir bu Proje Yönetimi ?

  Kısaca; proje paydaşlarının, projeden kaynaklanan ihtiyaçlarını karşılamak için  bilginin, becerinin, araç ve tekniklerin proje aktivitelerine uygulanmasıdır. Diğer bir deyişle BÖL – YÖNET, BİRLEŞTİR – DENETLE şeklinde tanımlayabiliriz.

  • BÖL : İş kırılım yapısı, kaynakların atanması, zaman fazlı bütçenin oluşturulması.
  • YÖNET : Proje organizasyonu, ekip yönetimi, güç-yetki, problem çözme
  • BİRLEŞTİR : İş kırılım yapısı, işlevsel gruplar, sorumluluk matrisi, maliyet hesap planı
  • DENETLE : Performans izleme, tümleşik maliyet/zaman kontrol sistemi

  Yukarıdaki bahsettiğimiz gibi proje yönetimi oldukça önemlidir. Riskleri kontrol etmek, maliyetleri azaltmak, zamanında ve bütçesinde işleri tanımlayabilmek, rekabet avantajı, ölçülebilir sonuçlar ve yatırımın geri dönüşü, proje yönetiminin önemini bir kez daha bize hatırlatır. Projeyi yönetirken bazı kısıtlar vardır. Aşağıda bunlardan bahsedelim biraz.

Bir projenin yönetilmesinde en önemli 3 kısıt bulunmaktadır.

 

 

Kapsam : Yapılmak istenen ? – Proje başlangıç belgesi, kapsam tanımı ve iş kırılma yapısındah bahsedilir.

Zaman : Ne kadar zaman ? – Gantt çizelgeleri, ağ diyagramları, kritik yok analizi hazırlanır.

Maliyet : Ne kadar maliyet ? – Maliyet tahminleme, kazanılmış değer yöntemi uygulanır.

  Bu 3 kısıtı yönetmek ve ortaya çıkan kaliteyi sağlamak çok önemlidir. Projenin başarısı, teslim edileceklerin; istenen özelliklerde, belirtilen süre ve bütçe dahilinde tamamlanmasıdır. Peki projenin başarılı bir sonuçlanması için neler gereklidir ? Özetle;

  1. Proje paydaşlarını belirlemek
  2. Proje kapsamının detaylı olarak belirlenmesi
  3. Proje hedefinin, kısıtlarının ve varsayımlarının belirlenmesi
  4. Projenin planlanması
  5. Proje organizasyon şemasının hazırlanması
  6. Projede görev alacak kişiler için rol ve sorumlulukların belirlenmesi
  7. Proje kontrolü
  8. İletişim yönetim planının hazırlanması
  9. Proje yöneticisinin etkinliği

  Yukarıdaki maddeleri sağladığımız zaman, projenin başarısı için adımlar atmış oluruz. Bunları yaparken ilgili taraflar arasında  kötü iletişim, doğru planlama yapılamaması, kaynakların yetersiz olması, maliyetlerin kontrolden çıkması, zayıf-yetersiz yönetim  gibi nedenlerden dolayı da projelerin başarısızlığına neden olurlar.

  Bugün biraz giriş yaptığımızı düşünüyorum. Proje yönetimin tanımından, başarı ve başarısızlığından, kısıtlarından bahsettik. Bir sonraki yazımızda Proje fazları ve metodoloji’ den bahsedeceğim.

Kendinize iyi davranın :)


Winners focus on winning, losers focus on winners! 👨 💻 🎧

Yorum ekle